Minden vállalkozás életében vannak olyan mérföldkövek, amik okot adnak az ünneplésre és arra, hogy egy pillanatra megálljunk és visszatekintsünk az eltelt időszakra. A Medirobot életében most jött el ez a pillanat, egy fontos mérföldkő: sikeresen telepítésre került az 50. ROWA rendszer.
Miért is fontos ez a mérföldkő cégünk számára?
A Medirobot indulása óta elkötelezett aziránt, hogy a világpiac vezető ROWA automata rendszereivel elérhetővé tegye Magyarországon a biztonságos, átlátható és jövőbiztos gyógyszertári raktározást. A koronavírus-járvány még inkább megerősített minket abban a hitben, hogy jó úton járunk. Rendszereinknek köszönhetően betegfókuszú, gyors és precíz expediálás érhető el, kígyózó sorban állás nélkül.
Az ország különböző pontjain telepített 50 rendszer azt mutatja számunkra, hogy a gyógyszertárak elkötelezettek a kiemelkedő minőség és megbízhatóság mellett, amit a ROWA automata rendszereink nyújtanak.
Stabil szervizháttér
Érdekesség számunkra, hogy a beruházás tervezésekor aránytalanul kevés szó esik erről, azonban a rendszer problémamentes hosszú távú működését a megbízható, állandó szervizháttér garantálja. Több éves szakmai tapasztalattal rendelkező magyar szervizes kollégáink folyamatos támogatást nyújtanak a rendszerek működéséhez, biztosítva ezzel a 100 %-os rendelkezésre állást.
Ugyanakkor van egy másik nézőpontja is az 50. ROWA rendszer telepítéséhez fűződő mérföldkőnek, amit érdemes mérlegelni a beruházás során. A szerviz hosszú távon csak megfelelő rentabilitás mellett működtethető, tekintve, hogy nem egy nonprofit szolgáltatásról beszélünk. Mindehhez szükséges elérni egy ún. kritikus partnerszámot – amit a Medirobot elért – azonban látni kell azt is, hogy a magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ezt minden jelenlegi szereplő meg tudja valósítani és hosszú távon magyar szervizhátteret tudjon biztosítani.
Az 50. ROWA gyógyszertári automata rendszert Érden, a Parkváros Patikában telepítettük, a gyógyszertár vezetőjével Dr. Őr Beátával az alábbi interjút készítettük:
Miért döntött az automatizálás mellett és miért a ROWA rendszert választotta?
Ez egy évek óta dédelgetett álom volt, amire most nyílt lehetőség, illetve most pont 10 éve költöztünk új helyre, tehát ideje volt egy kis változásnak. A kezdetek óta a ROWA-ban gondolkodtunk, az időközben feltűnő konkurencia sem változtatott az eredeti elképzelésünkön, ami szerint a ROWA az egyetlen olyan rendszer a hazai piacon, melyről csak jó visszajelzéseket hallani. A döntést az tette sürgetővé, hogy mindenképpen bővítenünk kellett a raktárkapacitásunkat, viszont, ha már csinálunk valamit, miért ne a legjobbal?
Hogyan változtatta meg a patika működését a gyógyszertári automata rendszer?
Nagyon frissek a tapasztalataink, hiszen két hete üzemel nálunk az automata rendszer. Mindenképpen vérpezsdítő a változás. Már most érezhető, mennyivel könnyebb a raktározás, illetve a gyógyszerek expediálása, pedig az officina bútorzatát még nem is alakítottuk át az új helyzetnek megfelelően.
Mennyire volt fontos tényező Önöknek a megbízható szervizháttér biztosítása, amikor a ROWA mellett döntöttek?
Természetesen ez is nagyon fontos szerepet játszott a döntésben. Ez a rendszer már nem egy kiesett fiók, vagy egy kiégett villanykörte, amit vissza tudunk tenni, vagy ki tudunk cserélni. Jobb az ilyesmit olyanra hagyni, aki ért hozzá. Egy ilyen rendszer fenntartása magas szakértelmet igényel, amit csak egy megbízható, precíz szervizháttérrel lehet biztosítani. Nem engedhetjük meg, hogy leálljon a rendszer.
Hogyan fogadták a dolgozók és a betegek az automatizált rendszert?
Ahhoz képest, hogy a dolgozóinknak megvoltak az előzetes kétségeik, szerintem jól fogadták (én egyértelműen rajongok az új gépért). A jót könnyű megszokni, és ez a rendszer nagyon jó. Biztosan kell egy kis idő, amíg az évek alatt berögzült mozdulatok átváltanak az új expediálás rendjére, de mivel annyival könnyebb, stresszmentesebb így dolgozni, szerintem hamar menni fog. Most azt kéne mondanom, hogy gyorsabb lett a kiszolgálás, de azt hiszem, aki a sorban áll, annak semmi sem lehet elég gyors, akivel meg foglalkoznak, annak megszűnik az idő.
Mit üzenne azoknak a patika tulajdonosoknak, akik még gondolkodnak azon, hogy bele vágjanak-e az automatizálásba?
Ilyen rövid használat után, nem mondhatom, hogy hihetetlen statisztikákat tudnék mutatni a működéssel kapcsolatban, vagy már tudnám mikorra térül meg az anyagi ráfordítás, de azt kijelenthetem, hogy nagy örömet jelent, hogy a 21. század ideért a patikába. Könnyebb, gyorsabb precízebb vele a munka, ami javítja az ellátás színvonalát, ami hosszú távon anyagi haszonnal is kell, hogy járjon.